باب پنجاه ونهم كسى كه حضرت امام حسين عليه السلام را زيارت كند ...

(زمان خواندن: 5 - 10 دقیقه)

الباب التاسع و الخمسون ان من زار الحسين عليه السلام كان كمن زار الله فى عرشه و كتب فى اعلى عليين
متن:
حدثنى ابى، و على بن الحسين؛ و جماعة مشايخى رحمهم الله عن سعد بن عبد الله، عن احمد بن محمد؛ و محمد بن الحسين، عن محمد ابن اسماعيل بن بزيع، عن صالح بن عقبة، عن زيد الشحام قال: قلت لابى عبد الله عليه السلام: ما لمن زار قبر الحسين عليه السلام؟ قال: كان كمن زار الله فى عرشه، قال: قلت: ما لمن احدا منكم؟ قال: كمن زار رسول الله صلى الله عليه و آله.
باب پنجاه ونهم كسى كه حضرت امام حسين عليه السلام را زيارت كند مثل كسى است كه در عرش خدا را زيارت كرده و او را در اعلى عليين قرار مى دهند
ترجمه
(حديث اول)
پدرم و على بن الحسين و جماعتى از مشايخ و اساتيدم رحمة اله عليهم از سعد ابن عبد الله، از احمد بن محمد و محمد بن الحسين از محمد بن اسماعيل بن بزيع، از صالح بن عقبه، از زيد شحام، وى گفت:
محضر ابى عبد الله عليه السلام عرض كردم: كسى كه قبر حضرت امام حسين عليه السلام را زيارت كند ثوابش چيست؟
حضرت فرمودند:
مثل كسى است كه خدا را در عرش زيارت نموده.
راوى گفت: عرضه داشتم:
چه اجر و ثوابى است براى كسى كه يكى از شما اهل بيت را زيارت كند؟
حضرت فرمودند:
مثل كسى است كه رسول خدا صلى الله عليه و آله را زيارت نموده است.
متن:
و حدثنى ابى رحمه الله عن سعد بن عبد الله، عن احمد بن محمد ابن عيسى، عن محمد بن اسماعيل، عن الخيبرى، عن الحسين بن محمد القمى، عن ابى الحسن الرضا عليه السلام قال: من زار قبر ابى عبد الله عليه السلام بشط الفرات كان كمن زار الله فوق عرشه.
ترجمه:
(حديث دوم)
پدرم رحمة الله عليه، از سعد بن عبد الله، از احمد بن محمد بن عيسى، از محمد ابن اسماعيل، از خيبرى، از حسين بن محمد قمى، از حضرت ابى الحسن الرضا عليه السلام، آن حضرت فرمودند:
كسى كه قبر حضرت ابى عبد الله الحسين عليه السلام را در كنار فرات زيارت كند مثل كسى است كه خدا را بالاى عرش زيارت نموده است.
متن:
و حدثنى على بن الحسين، و جماعة مشايخى رحمهم الله عن على ابن ابراهيم بن هاشم، عن محمد بن عمر، عن عيينة بياع القصب، عن ابى عبد الله عليه السلام قال: من اتى قبر الحسين عليه السلام عارفا بحقه كتبه الله فى اعلى عليين.
ترجمه:
(حديث سوم)
على بن الحسين و جماعتى از مشايخ و اساتيدم رحمة الله عليهم، از على بن ابراهيم بن هاشم، از محمد بن عمر، از عيينه بياع القصب (نى فروش) از حضرت ابى عبد الله عليه السلام، آن حضرت فرمودند:
كسى كه به زيارت قبر حسين بن على عليه السلام رود در حالى كه به حق آن حضرت عارف و آگاه باشد خداوند متعال او را در اعلى عليين قرار دهد.
متن:
حدثنى ابو العباس الكوفى، عن محمد بن الحسين، عن ابى داود المسترق، عن عبد الله بن مسكان عن بعض اصحابنا عن ابى عبد الله عليه السلام قال: قال: من اتى قبر الحسين عليه السلام عارفا بحقه كتبه الله فى اعلى عليين.
ترجمه:
(حديث چهارم)
ابوالعباس كوفى، از محمد بن الحسين، از ابى داود مسترق، از عبد الله بن مسكان، از برخى اصحاب ما از حضرت ابى عبد الله عليه السلام، وى گفت: حضرت فرمودند:
كسيكه به زيارت قبر حضرت امام حسين عليه السلام برود. در حاليكه به حق آن جناب عارف و اگاه باشد خداوند متعال او را در اعلى عليين قرار مى دهد.
متن:
و حدثنى ابى رحمه الله عن سعد بن عبد الله، عن احمد بن محمد ابن عيسى، عن على بن الحكم، عن عبد اله بن مسكان، عن ابى عبدالله عليه السلام قال: من اتى قبر الحسين عليه السلام عارفا بحقه كتبه الله فى عليين.
ترجمه:
(حديث پنجم)
پدرم رحمة الله عليه، از سعد بن عبد الله، از احمد بن محمد بن عيسى، از على بن الحكم، از عبد الله بن مسكان، از حضرت ابى عبد الله عليه السلام، آن حضرت فرمودند: كسى كه به زيارت قبر حضرت امام حسين عليه السلام برود در حالى كه به حق آن حضرت عارف باشد حقتعالى او را در اعلى عليين قرار مى دهد.
متن:
و حدثنى محمد بن الحسن، عن محمد بن الحسن الصفار؛ و سعد بن عبد الله جميعا، عن على بن اسماعيل عن محمد بن عمرو الزيات، عن هارون بن خارجه قال: سمعت ابا عبد الله عليه السلام يقول: من اتى قبر الحسين عليه السلام عارفا بحقه كتبه الله فى اعلى عليين.
ترجمه:
(حديث ششم)
محمد بن الحسن، از محمد بن حسن صفار؛ و سعد بن عبد الله جملگى از على بن اسماعيل از محمد بن عمرو زيات از هارون بن خارجه، وى گفت:
از حضرت ابا عبد الله عليه السلام شنيدم كه مى فرمودند:
كسى كه به زيارت قبر امام حسين عليه السلام برود در حالى كه به حق آن جناب عارف و آگاه باشد حق تعالى او را در اعلى عليين قرار مى دهد.
متن:
وحدثنى محمدبن جعفر الرزاز، عن محمد بن الحسين، عن محمد ابن اسماعيل بن بزيع، عن الخيبرى، عن الحسين بن محمد القمى قال: قال لى الرضا عليه السلام: من زار قبر ابى ببغداد كان كمن زار رسول الله صلى الله عليه و آله و اميرالمومنين الا ان لرسول الله و اميرالمومنين عليه السلام فضلهما قال: ثم قال لى: من زار قبر ابى عبد الله بشط الفرات كان كمن زار الله فوق كرسيه.
ترجمه:
(حديث هفتم)
محمد بن جعفر رزاز، از محمد بن الحسين، از محمد بن اسماعيل بن بزيع، از خيبرى، از حسين بن محمد قمى، وى مى گويد:
حضرت رضا عليه السلام به من فرمودند:
كسى كه قبر پدرم را در بغداد زيارت كند، مانند كسى است كه رسول خدا صلى الله عليه و آله و اميرالمومنين عليه السلام را زيارت نموده منتهى زيارت رسول خدا و اميرالمومنين صلوات الله و سلامه عليهما فضيلت و برترى دارد سپس فرمودند:
كسى كه قبر حضرت ابى عبد الله الحسين عليه السلام را در كنار فرات زيارت كند مانند كسى است كه خدا را بالاى كرسى اش زيارت نموده.
متن:
حدثنى ابى رحمه الله عن سعد بن عبد الله، عن الحسن بن على بن عبد الله بن المغيرة، عن العباس بن عامر، عن ابان، عن ابن مسكان، عن ابى عبد الله عليه السلام قال: من اتى قبر الحسين عليه السلام كتبه الله فى عليين.
ترجمه:
(حديث هشتم)
پدرم رحمة الله عليه از سعد بن عبد الله، از حسن بن على بن عبد الله بن مغيره، از عباس بن عامر، از ابان، از ابن مسكان، از حضرت ابى عبد الله عليه السلام، حضرت فرمودند:
كسى كه به زيارت قبر حضرت امام حسين عليه السلام رود خداوند متعال او را در اعلى عليين قرار مى دهد.
متن:
حدثنى ابى رحمه الله عن سعد بن عبد الله، عن احمد بن محمد بن عيسى، عن ابن فضال، عن عبد الله بن مسكان، عن ابى عبد الله عليه السلام قال: من اتى قبر الحسين عليه السلام كتبه الله فى عليين.
ترجمه:
(حديث نهم)
پدرم رحمة الله عليه، از سعد بن عبد الله، از احمد بن محمد بن عيسى، از ابن فضال، از عبد الله بن مسكان، از حضرت ابى عبد الله عليه السلام آن حضرت فرمودند:
كسى كه به زيارت قبر امام حسين عليه السلام برود خداوند او را در عليين قرار مى دهد.
متن:
و حدثنى ابى رحمه الله و جماعة مشايخى، عن سعد بن عبد الله، عن الحسن بن على الكوفى، عن عباس بن عامر، عن ربيع بن محمد المسلى عن عبد الله بن مسكان، عن ابى عبد الله عليه السلام قال: من اتى قبر الحسين عليه السلام كتبه الله فى عليين.
ترجمه:
(حديث دهم)
و پدرم رحمة الله عليه و جماعتى از مشايخ و اساتيدم، از سعد بن عبد الله، از حسن بن على الكوفى، از عباس بن عامر، از ربيع بن محمد المسلمى، از عبد الله بن مسكان، از حضرت ابى عبد الله عليه السلام، آن حضرت فرمودند:
كسى كه به زيارت قبر حضرت امام حسين عليه السلام برود خداوند متعال او را در اعلى عليين قرار مى دهد.
متن:
حدثنى محمد بن عبد الله بن جعفر الحميرى، عن ابيه قال: حدثنى محمد ابن الحسن بن شمون البصرى قال: حدثنى محمد بن سنان، عن بشير الدهان (قال: كنت احج فى كل سنة فابطات سنة عن الحج فلما كان من قابل حججت و دخلت على ابى عبد الله عليه السلام فقال لى: يا بشير ما ابطاك عن الحج فى عامنا الماضى؟ قال: قلت: جعلت فداك ما كان لى على الناس خفت ذهابه غير انى عرفت عند قبر الحسين عليه السلام، قال: فقال لى: ما فاتك شى ء مما كان فيه اهل الموقف! يا بشير من زار قبر الحسين عليه السلام عارفا بحقه كان كمن زار الله فى عرشه).
و عنه، عن ابيه، عن محمد بن الحسن بن شمون قال: حدثنى جعفر بن محمد الخزاعى عن بعض اصحابه عن جابر، عن ابى عبد الله عليه السلام مثله. حدثنى محمد بن جعفر الرزاز، عن محمد بن الحسين، عن محمد بن اسماعيل بن بزيع، عن عمه عن رجل عن جابر نحوه.
ترجمه:
(حديث يازدهم)
محمد بن عبد الله بن جعفر حميرى، از پدرش نقل كرده كه وى گفت: محمد بن الحسن بن شمون بصرى گفت: محمد بن سنان از بشير دهان برايم نقل كرد و گفت:
در هر سال به حج مشرف مى شدم، يكسال تنبلى كرده و آنرا ترك كردم و سال بعد كه به حج رفته ومحضر حضرت ابى عبد الله عليه السلام مشرف شدم به من فرمودند:اى بشير چه چيز تو را در سال گذشته از حج سست و تنبل نمود؟
مى گويد: عرض كردم: فدايت شوم مالى داشتم كه از مردم مى خواستم و خوف داشتم تلف شود لذا به حج نيامده ولى در عوض روز عرفه به زيارت قبر مطهر حضرت امام حسين عليه السلام رفتم.
مى گويد، حضرت به من فرمودند:
آنچه نصيب اهل موقف (حاجى ها) شد از تو فوت نگرديد،اى بشير كسى كه قبر حسين عليه السلام را زيارت كند در حالى كه به حق آن حضرت عارف و آگاه باشد مانند كسى است كه خدا را در عرش زيارت نموده.
و از محمد بن عبد الله بن جعفر حميرى، از پدرش، از محمد بن الحسن بن شمون نقل شده كه گفت: جعفر بن محمد خزاعى، از بعض اصحابش، از جابر، از حضرت ابى عبد الله عليه السلام مثل حديث مذكور را نقل كرده.
محمد بن جعفر رزاز، از محمد بن الحسين، از محمد بن اسماعيل بن بزيع، از عمويش، از مردى، از جابر نظير اين حديث را نقل كرده است.
متن:
وحدثنى ابى؛ و محمد بن عبد الله رحمهما الله عن عبد الله بن جعفر الحميرى قال: حدثنا عبد الله بن محمد بن خالد الطياسى عن ربيع ابن محمد، عن عبد الله بن مسكان، عن ابى عبد الله عليه السلام قال: من اتى قبر الحسين عليه السلام كتبه الله فى عليين.
ترجمه:
(حديث دوازدهم)
پدرم رحمة الله عليه و محمد بن عبد الله عليه الرحمه، از عبد الله بن جعفر حميرى، وى گفت:
عبد الله بن محمد بن خالد طيالسى، از ربيع بن محمد، از عبد الله بن مسكان، از حضرت ابى عبد الله عليه السلام آن حضرت فرمودند:
كسى كه قبر امام حسين عليه السلام را زيارت كند خداوند متعال او را در عليين قرار مى دهد.
----------------------------------------------------------------------------------------
نام مولف: ابى القاسم جعفر بن محمد بن جعفر بن موسى بن قولويه القمى
نام مترجم: سيد محمد جواد ذهنى تهرانى

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام

loading...
اخبار مؤسسه
فروشگاه
درباره مؤسسه
کلام جاودان - اهل بیت علیهم السلام
آرشیو صوت - ادعیه و زیارات عقائد - تشیع

@sibtayn_fa





مطالب ارسالی به واتس اپ
loading...
آخرین
مولودی
سخنرانی
تصویر

روزشمارتاریخ اسلام

1 ذی قعده

١ـ ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها)٢ـ مرگ اشعث بن قیس٣ـ وقوع جنگ بدر صغری ١ـ...


ادامه ...

11 ذی قعده

میلاد با سعادت حضرت ثامن الحجج، امام علی بن موسی الرضا (علیهما السلام) روز یازدهم ذیقعده سال ١٤٨...


ادامه ...

15 ذی قعده

كشتار وسیع بازماندگان بنی امیه توسط بنی عباس در پانزدهم ذیقعده سال ١٣٢ هـ.ق ، بعد از قیام...


ادامه ...

17 ذی قعده

تبعید حضرت موسی بن جعفر (علیهما السلام) از مدینه به عراق در هفدهم ذیقعده سال ١٧٩ هـ .ق....


ادامه ...

23 ذی قعده

وقوع غزوه بنی قریظه در بیست و سوم ذیقعده سال پنجم هـ .ق. غزوه بنی قریظه به فرماندهی...


ادامه ...

25 ذی قعده

١ـ روز دَحوالارض٢ـ حركت رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) از مدینه به قصد حجه...


ادامه ...

30 ذی قعده

شهادت امام جواد (علیه السلام) در روز سی ام ذی‌قعده سال ٢٢٠ هـ .ق. شهادت نهمین پیشوای شیعیان...


ادامه ...
0123456

انتشارات مؤسسه جهانی سبطين عليهما السلام
  1. دستاوردهای مؤسسه
  2. سخنرانی
  3. مداحی
  4. کلیپ های تولیدی مؤسسه

سلام ، برای ارسال سؤال خود و یا صحبت با کارشناس سایت بر روی نام کارشناس کلیک و یا برای ارسال ایمیل به نشانی زیر کلیک کنید[email protected]

تماس با ما
Close and go back to page